Етикети

вторник, 17 април 2012 г.

Дилън Томас:Онази сила, дето през зелен фитил извлича цветето

Man Ray, Mannequin de l'exposition Surrealist, 1938.

Helmut Newton, In My Apartment, Paris






Онази сила, дето през зелен фитил извлича цветето,
                                    влече и моята зелена възраст; дето пръсва корените,
                                    и мене също разрушава.
                                    И аз не мога да разкажа на приведената роза,
                                    че зимата и мойта младост е превила.

Онази сила, дето през скалите влагата извлича,
влече и мойта кръв червена; дето пресушава струите,
превръща моите на восък.
И аз не мога да разкажа на туптящите си вени
как същата уста и ручея изсмуква.

                                     Онази длан, дето завъртва в бистри вирове водата,
                                     раздвижва и тресавищата; дето връзва вятъра,
                                     и моя бял саван разпъва.
                                     И аз не мога да разкажа на обесения клетник
                                     как във варницата клокочи моя глина.

В самия извор времето е впило жадните си устни;
тече и се съсирва любовта, ала кръвта пролята
ще уталожи раните й.
И аз не мога да разкажа на вилнеещия вятър
как времето с небе звездите е обвило,

                                     И аз не мога да разкажа на заровения влюбен
                                     как и по моята постеля е полазил червеят.

превод: Александър Шурбанов

Arthur F Kales,curves,1920

Няма коментари:

Публикуване на коментар