Етикети

сряда, 2 май 2012 г.

Михаил Лермонтов: ПРОРОК



Trainee fashion models learn how to carry themselves gracefully by balancing books on their heads at a London school of modeling and deportment in 1925.




Откак божествения пръст
откри ми пътя на пророка,
в очите хорски виждам мъст,
следи на злото, на порока.

Издигнах знаме на любов,
на истините непостижни,
но с камъни на моя зов
отвърнаха ми мойте ближни.
Посипах с пепел аз глава,
бях в градове бездомен странник
и днес в пустинята вървя
и като птица бог ме храни.
С господния завет в гърди,
тук всяка твар ми е покорна
и мълком слушат ме звезди,
огрели радостно в простора.
Ала когато в шумен град
аз се промъквам предпазливо,
там старци на деца шептят
с усмивка зла, самолюбива:
- О, вижте: пример зарад вас!
Той горд бе, чужд на братска слога.
Глупец - кълнеше се пред нас,
че е гласът му - глас на бога!
О, вижте го, деца, без чест,
как той е сам и сух, и бледен,
о, вижте как е гол и беден,
как всички го презират днес!
1841

Алла Назимова

Няма коментари:

Публикуване на коментар